ПОДНОВЯВАНЕ НА LEI КОДА
Подновяване на LEI кода
LEI кодът трябва да се подновява ежегодно. Това означава, че LEI код, издаден на 02.01.2018г., ще трябва да бъде подновен преди 02.01.2019г. В случай, че изпуснете крайния срок, LEI кодът Ви ще стане неактивен, докато не го подновите отново. Процесът на подновяване е нужен, за да се гарантира, че данните в глобалния LEI басейн (Global LEI Pool) са актуални.
Как да подновите LEI кода си?
Процедурата по подновяване е много лесна:
- Моля въведете LEI кода или наименованието на дружеството в съответното поле на формуляра.
- Формулярът ще бъде попълнен автоматично с текущите налични данни в базата данни на GLEIF. Можете да редактирате данните, ако са се променили през последната година.
- Изпратете формуляра.
- Ние ще се погрижим за обновяването.
Каква е разликата между прехвърляне на LEI и подновяване не LEI?
Подновяването на LEI представлява процес на ежегодна актуализация на регистрационните данни на дадено дружество в базата данни на GLEIF. Данните на дружеството трябва да бъдат актуализирани поне веднъж годишно.
Прехвърлянето на LEI представлява процес на предаване на LEI кода от един доставчик на услуги към друг. LEI кодът може да бъде прехвърлян, за да се гарантира правото на клиента да избира измежду различни доставчици на услуги. В случай, че клиентът не е доволен от таксите, обслужването или качеството на данните, той може да прехвърли LEI кода към друг издател (МОЗ). LEI кодът не се променя по време на процеса на прехвърляне. Самият процес е „бек- енд“, което означава, че е невидим за крайния потребител. Всички LEI кодове са валидни във всички юрисдикции. Доставчиците на инвестиционни услуги не могат да разграничават LEI кодовете на база МОЗ.
Услуга за подновяване за многогодишен период.
Знаем, че подновяването на LEI всяка година може да бъде отнемащ време процес.
LEI Регистърът предлага автоматично подновяване на LEI кода за период от 1, 3 или 5 години. Независимо от периода, ще получите известие от LEI Регистъра един месец преди крайния срок.
В случай, че се абонирате за многогодишно подновяване на LEI, LEI Регистърът ще поеме отговорността да подновява LEI кода Ви на годишна база, актуализирайки Вашите данни преди всяко подновяване чрез справка в Търговския регистър. Нашата цел е да поддържаме данните Ви, свързани с LEI, актуални и верни.
LEI кодът ми е изтекъл - мога ли да го подновя или трябва да подам заявка за нов LEI?
Не можете да подадете заявка за нов LEI код, трябва да подновите изтеклия. Веднъж щом бъде издаден за определено юридическо лице, LEI кодът не може да бъде променян повече. LEI кодът е уникален идентификатор и всяко дружество може да притежава само един LEI.
Къде мога да проверя следващата дата на подновяване на моя LEI?
Можете да проверите следващата дата на подновяване на LEI кода на нашия уебсайт, както и в базата данни на GLEIF (Фондация „Глобален идентификатор на юридическите лица“).
Повече нямам нужда от LEI код? Какво трябва да направя?
Нашият съвет винаги е да запазите LEI кода си активен. Ако обаче сте сигурни, че вече не се нуждаете от кода, просто не плащайте таксата за подновяване и LEI кодът ще стане неактивен. Нищо повече не се изисква от Ваша страна.
В случай, че LEI кодът ми е изтекъл, таксата за нов LEI ли трябва да платя или таксата за подновяване?
Нашата политика по отношение на изтекъл LEI е каквато би трябвало да бъде - заплащате само подновяването, а не цената за нов LEI. Нашите цени са прозрачни - щракнете тук, за да видите цените!