ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ

Общи условия

Договарящата страна е дружество от групата на LEI Регистър, което работи в страната на която клиентът е местно лице. Ако в страната на която клиентът е местно лице няма функциониращо дружество от групата на LEI Регистър, то ще бъде LEI Register OU (LEI код 894500SMOMUFH0UZXT46). Групата на LEI Регистър работи в България под търговското име LEI Pегистър. LEI Регистър е LEI регистрационен агент. Партнираме си със следното/ следните МОЗ: Ubisecure Oy (RapidLEI) LEI: 529900T8BM49AURSDO55.

Дружества от групата на LEI Регистър:

LEI Register OU
Адрес: Uus tn 21-2, 10111, Талин, Естония
Имейл: [email protected]

LEI Kode ApS
Адрес: Øllgårdsvej 5, 2630, Тааструп, Дания
Имейл: [email protected]

LEI Register India Private Limited
Адрес: 15a, 4-ти етаж, City Vista, Tower A Fountain Road, Kharadi, Индия
Имейл: [email protected]

1. Заявяване на нов LEI, подновяване на LEI и прехвърляне на LEI

1.1. За заявяване на нов LEI код, за подновяване на сегашен LEI код или прехвърляне на LEI код под управлението на LEI Pегистър, заявителят трябва да попълни съответния формуляр за заявка, да въведе данните си и да плати за услугата с кредитна карта, PayPal или банков превод.

1.2. Заявителят се съгласява, че с подаването на формуляра, той приема правилата и условията на LEI Pегистър. Заявителят потвърждава, че подадените данни са верни и че има пълните правомощия да заяви LEI код от името на юридическото лице (клиента). Заявителятя е наясно, че неговите данни за контакт могат да бъдат споделени с местното оперативно звено (МОЗ).

1.3. Заявителят е запознат и се съгласява да предостави всички права на LEI Pегистър, за да подпише правилата и условията на избраното МОЗ от негово име. Например, условията за обслужване на RapidLEI могат да бъдат намерени тук. Условията за обслужване на различните МОЗ са много сходни, тъй като всички следват насоките на Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF).

1.4. Заявителят предоставя всички права на LEI Pегистър за управление на LEI на юридическото лице от негово име. Например, заявителят за нов LEI предоставя всички права на LEI Pегистър да заяви LEI код от името на юридическото лице. Заявителят за подновяване на LEI предоставя всички права на LEI Pегистър да поднови LEI от името на юридическото лице. Заявителят за прехвърляне на LEI предоставя всички права на LEI Pегистър да прехвърли своя LEI под управлението на LEI Pегистър.

1.5. Заявителят потвърждава и приема, че LEI Pегистър може да използва услугите на различни Местни оперативни звена (МОЗ) – Local Operating Unit (LOU) за издаване и подновяване на LEI. Освен това, заявителят разбира, че подновяването на LEI може да изисква прехвърляне на LEI от едно МОЗ на друго като част от процеса на подновяване, както се счита за необходимо от LEI Pегистър.

1.6. Заявителят за прехвърляне на LEI е наясно, че прехвърлянето на LEI води/може да доведе до промяна на МОЗ. Ако заявителят за подновяване на LEI заяви подновяване на LEI код при LEI Pегистър, който не е под негово управление, LEI трябва да бъде прехвърлен под управлението на LEI Pегистър. LEI може да бъде прехвърлен преди подновяването на LEI или в процеса на подновяване на LEI. LEI Pегистър не може да поднови LEI код, който не е под негово управление.

1.7. LEI, който се управлява от LEI Pегистър, може да бъде подновен максимум 60 дни преди изтичането му. Въпреки това, ако клиентът прехвърли и поднови LEI, който се управлява от доставчик на услуги, различен от LEI Pегистър, и „следващата дата за подновяване“ (next renewal date) на LEI е след повече от 60 дни, дните от периода на подновяване на LEI могат да бъдат изгубени.

1.8. LEI Pегистър ще започне процеса на регистрация, подновяване и/или прехвърляне на LEI малко след като получи заявката и потвърждението за плащане.

1.9. Заявителят е наясно, че с него могат да се свържат, за да представи пълномощно или друго доказателство, което показва, че е упълномощен да кандидатства за LEI от името на юридическото лице.

1.9.1. Само назначените подписващи лица имат право да подпишат писмото или пълномощното под съответните си самоличности. Кандидатът е наясно, че представянето на друго лице за упълномощено да подписва лице е забранено и представлява измама със самоличност.

1.10. Заявителят е наясно, че с него могат да се свържат за предоставяне на допълнителни документи. Например LEI Pегистър може да поиска документи, които доказват регистрацията на юридическото лице, документи, които посочват кои са упълномощените представители на юридическото лице, документи, които посочват датата на създаване на юридическото лице или документи, които посочват кога са направени изменения в данните на юридическото лице.

1.11. Заявителят е наясно, че ако юридическото лице има пряко и/или крайно дружество майка, което притежава контролен пакет акции (обикновено >50%) и консолидира отчетите на дъщерното дружество, от него се изисква да докладва данните на дружеството майка (Ниво 2). Ако юридическото лице няма дружества майки или не може да ги докладва, ще е необходимо да посочи причина да не предостави данни на дружеството майка (Ниво 2), като избере изключение за отчетност.

1.11.1. LEI Pегистър може да се свърже със заявителя за предоставяне на допълнителни документи за проверка на консолидацията.

1.12. Заявителят е наясно, че ако юридическото лице е международен клон, от него се изисква да посочи LEI кода на централния офис. Ако не бъде предоставен LEI кодът на централния офис, LEI Pегистър не може да продължи с LEI заявката. LEI кодът на централния офис трябва да е със статус ISSUED (ИЗДАДЕН).

1.13. Заявителят е наясно, че ако юридическото лице е фонд, LEI Pегистър може да изиска информация относно взаимоотношенията на фонда (субект за управление на фонд, фонд чадър на подфонд и/или главен фонд на захранващ фонд).

1.13.1. LEI Pегистър може да се свърже със заявителят, за да предостави допълнителни документи за проверка на връзката/връзките с фонда.

1.13.2. За съобщаване на връзка се изисква LEI от структурата за управление на фонда, фонда чадър и главния фонд.

1.14. LEI кодът ще бъде предоставен възможно най-скоро. В 90% от случаите нови LEI кодове се издават в рамките на 1-3 часа. Валидирането на данните за взаимоотношението между дружество майка и фонда може да отнеме до 48 часа. Подновяването и прехвърлянето на LEI може да отнеме до 7 дни. При проблем с валидирането на данните или в редки случаи, времето за обработка може да бъде по-дълго от обичайното.

1.15. След като процесът приключи, заявителят ще получи потвърждаващ имейл с фактура на имейла за контакт, посочен в заявката за LEI.

1.16. Заявителят е запознат и се съгласява с това, че след подаване на заявката и приемане на правилата и условията, заявката се счита за приключена. След като LEI Pегистър получи заявката за прехвърляне, тя не може да бъде отменена. След като LEI Pегистър получи потвърждение за плащането за нов LEI, заявка за подновяване или за подновяване и прехвърляне на LEI, заявката не може да бъде отменена. Ако заявителят е предоставил достатъчно информация за обработка на заявката за LEI, процесът не може да бъде спрян и LEI ще бъде издаден.

1.17. Заявителят е наясно, че в случай че не успее да предостави част от исканата информация, включително всички искания за информация, споменати по-горе, LEI Pегистър и съответното МОЗ ще положат разумни усилия за попълване на заявката за LEI. Това може да доведе до задаване на данните на дружеството майка (Ниво 2) като непублични или до непубликуването на данните за взаимоотношението с фонда. Въпреки това, в случай че LEI не може да бъде издаден, подновен и/или прехвърлен в резултат на това, че заявителят не е предоставил изискваната информация, LEI Pегистър и съответното МОЗ не носят отговорност за щети, свързани с LEI.

1.18. Заявителят е наясно, че след като бъде издаден LEI код, LEI и свързаните с LEI референтни данни на юридическото лице ще бъдат публикувани в уебсайта на GLEIF и на LEI Pегистър. След като LEI бъде издаден, той не може да бъде изтрит или прехвърлен на друго юридическо лице.

1.19. LEI Pегистър ще изпрати имейл и/или SMS до предоставения имейл за контакт и/или контактния номер 60 дни преди срока за подновяване на LEI (т.е. 60 дни преди датата на изтичане на платения период).

2. Многогодишни договори и автоматични подновявания

2.1. За удобство на клиентите LEI Pегистър предлага възможност за предплащане на таксата за подновяване до 5 години предварително.

2.1.2. Ако клиентът е закупил услугата за подновяване на LEI за няколко години, LEI Pегистър ще покрие разходите за подновяване за закупения период.

2.1.3. Ако клиентът е поръчал многогодишно подновяване на своя LEI (напр. 5-годишен LEI) от LEI Pегистър и по време на предплатения период прехвърли LEI на друг доставчик на услуги, многогодишният договор автоматично се анулира.

2.2 Независимо дали клиентът е закупил услугата за подновяване за няколко години (2-5), LEI данните ще се актуализират всяка година. Следователно „следващата дата на подновяване“ в базата данни на Фондацията GLEIF обикновено е времето на издаване/последно подновяване на LEI + 365 дни, но никога повече от 425 дни в бъдещето.

2.3. Клиентът може да избере автоматично подновяване на своя LEI.

2.3.1. Ако клиентът е избрал автоматичното годишно подновяване на своя LEI, той ще бъде таксуван 60 дни преди края на договора си. Плащането ще бъде приспаднато от същата сметка, която е била предоставена за първото плащане.

2.3.2 Клиентът ще бъде уведомен за предстоящото автоматично подновяване по имейл. Той ще разполага с 5-дневен срок за изпращане на промени в своите LEI данни, в случай че е необходима актуализация или за отмяна на автоматичното подновяване на своя LEI. След 5-дневния период LEI Pегистър ще започне процеса на подновяване. След приключване на процеса на подновяване клиентът ще получи потвърждаващ имейл с фактура за подновяването на услугата. След като LEI бъде подновен, подновяването не може да бъде отменено.

2.4. LEI Pегистър има пълното право да подновява LEI кода на юридическото лице и да актуализира референтните данни в базата данни на GLEIF чрез съответното МОЗ.

2.4.1. Ако юридическото лице е регистрирано, LEI Pегистър и съответното МОЗ имат правото да актуализират референтните данни на юридическото лице въз основа на съответния регистър.

2.4.2. Ако данните на юридическото лице не могат да бъдат проверени в регистър, LEI Pегистър и съответното МОЗ ще положат разумни усилия за подновяване на LEI с помощта на съществуващите данни. Това може да включва задаване на данните на дружеството майка (Ниво 2) като непублични или недокладване на данните за взаимоотношението с фонда.

2.4.3. Клиентът се съгласява да уведоми LEI Pегистър в случай, че има промяна в данните, които не могат да бъдат валидирани от публичните регистри и да предостави съответната актуализирана информация.

2.4.4. LEI Pегистър може да се свърже с клиента за предоставяне на актуализирана информация и/или документи (напр. актуализирани консолидирани отчети, изключения, свързани с отчетността, пълномощно, доказателство за пълномощно или всякаква друга информация).

2.4.5. Ако клиентът не предостави исканата информация и/или документи, LEI може да не бъде подновен. Ако в резултат на това, че клиентът не е предоставил исканата информация, LEI не бъде подновен, LEI Pегистър и съответното МОЗ не носят отговорност за щети, свързани с LEI. Ако клиентът не предостави исканата информация в рамките на 60 дни, LEI Pегистър има право да анулира договора.

3. Ускорена процедура

3.1. Услугата по ускорена процедура е предназначена само за нови клиенти на LEI. Услугата за ускорена процедура е предназначена за юридически лица, регистрирани в Търговския регистър, които нямат или не докладват данни на дружество майка (Ниво 2) или данни за взаимоотношения с фондове. Ако клиентът отговаря на условията за ускорена процедура, на страницата за плащане ще се появи отметката Ускорена процедура.

3.2. Ако отметката Ускорена процедура не се появи на страницата за плащане, това означава, че не сме открили съответствие между фирмения номер на юридическото лице и базата данни на Търговския регистър или данните за взаимоотношението са докладвани в заявката. В такъв случай заявката за LEI ще се разглежда като редовна заявка.

3.3. LEI Pегистър гарантира предоставянето на нов LEI след 3 часа за клиентите по ускорената процедура.

3.4. LEI Pегистър ще положи разумни усилия, за да предостави LEI в обещания срок.

4. LEI сертификат/таг

4.1. LEI сертификат + таг и хартиено копие на сертификата могат да бъдат добавени към поръчката на страницата за плащане или закупени отделно, след като LEI данните бъдат публикувани на този уебсайт. LEI сертификат + таг и хартиено копие на сертификата могат да бъдат закупени отделно чрез търсене на LEI кода в раздел „LEI сертификат + таг“ на този уебсайт.

4.2. LEI Pегистър ще изпрати хартиеното копие на Сертификата в рамките на 7 работни дни. Хартиеното копие ще бъде изпратено на юридическия адрес на юридическото лице.

4.3. LEI Pегистър си запазва правото да не изпраща ново хартиено копие, ако клиентът е предоставил неверни данни или ако клиентът не приеме доставката.

5. Такси

5.1. Таксите за поръчка на нов LEI, прехвърляне на LEI или подновяване на LEI могат да бъдат намерени в раздела „Цена за LEI“ на тази уеб страница. Цената на нов LEI код включва първоначалната регистрация на LEI и годишното подновяване на LEI за избрания период. Цената за подновяване на съществуващ LEI код включва годишното подновяване на LEI за избрания период. Прехвърлянето на LEI е безплатно, ако се наложи такова.

5.2. Посочените разходи включват таксата на GLEIF.

5.3. Цените не включват ДДС. ДДС е 0% в случай на валиден ЕС ДДС номер. ДДС номерът се валидира автоматично спрямо базата данни VIES. ДДС е 20% в случай на невалиден или липсващ ДДС номер, като ДДС се начислява по схемата ЕС OSS.

5.4. Заявителят може да избере допълнителни услуги срещу допълнително заплащане.

5.4.1. Добавянето на данни за дружество майка струва 20 лв. на дружество майка на година.

5.4.2. Проверката на данните за фонда струва 20 лв. годишно.

5.4.3. За едногодишни договори се начислява допълнителна такса от 40 лв. за услугата Ускорена процедура.

5.4.4. Цените за LEI сертификат + таг и хартиено копие на сертификата могат да бъдат намерени в раздел „LEI сертификат + таг“ на този уебсайт.

5.5. Сумата, която се приспада за автоматично подновяване, се основава на текущата цена, публикувана на уебсайта на LEI Pегистър към момента на трансакцията. Цените са обект на промяна.

6. Политика за възстановяване на средства

6.1. За да заявите възстановяване на средства, се свържете с [email protected]. Заявки за възстановяване на средства и анулиране могат да се изпращат и до Uus 21-2, 10111, Tallinn, Estonia.

6.2. Възстановяванията ще бъдат извършени в рамките на 7 дни. Моля, имайте предвид, че времето за възстановяване на сумата варира в зависимост от банката. Получаването на възстановената сума може да отнеме до 30 дни.

6.3. LEI Pегистър има право да начисли такса за възстановяване на сумата в размер на 60 лв. на възстановяване.

6.4. Клиентът има правото да поиска възстановяване на сумата, ако не отговаря на някое от условията, посочени в точка 6.5.

6.5. LEI Pегистър има право да откаже всякакво възстановяване на средства, ако:

6.5.1. Заявката се счита за приключена.

6.5.2. Автоматичното подновяване на LEI е завършено.

6.5.3. Клиентът е поръчал многогодишно подновяване на своя LEI (напр. 5-годишен LEI) и по-късно открива, че вече не се нуждае от активен LEI.

6.5.4. Клиентът прехвърля LEI на друг доставчик на услуги преди края на предплатения период на подновяване.

6.5.5. Дните от периода на подновяване на LEI се губят, тъй като клиентът прехвърля и подновява LEI, който се управлява от доставчик на услуги, различен от LEI Pегистър и „следващата дата на подновяване“ на LEI е след повече от 60 дни.

6.5.6. Дни от периода на подновяване на LEI на международен клон се губят, тъй като LEI на централния офис е зададен на LAPSED (ИЗТЕКЪЛ) и в резултат на това LEI на международния клон е зададен на LAPSED (ИЗТЕКЪЛ).

6.5.7. LEI не може да бъде издаден, подновен или прехвърлен защото клиентът не е предоставил необходимата информация в рамките на 60 дни. Необходимата информация може да включва, но не се ограничава до:

  • пълномощно
  • доказателство за пълномощно
  • документи, от които е видно кои са упълномощените представители на юридическото лице
  • регистрационни документи
  • документи, които показват датата на създаване на юридическото лице
  • документи, които показват кога са направени промени в данните за юридическото лице
  • документи за проверка на взаимоотношенията на консолидацията или фонда
  • LEI на централния офис или фонда чадър
  • всякакви други документи/информация, свързани с юридическото лице.

6.5.8. След валидиране на предоставените данни на дружеството майка (Ниво 2) става ясно, че поне едно от дружествата майки не се консолидира.

6.5.9. LEI Pегистър не успее да предостави LEI в рамките на 3 часа за многогодишни клиенти по услугата за ускорена процедура, тъй като услугата за ускорена процедура е безплатна за многогодишни клиенти.

6.5.10. Клиентът не приеме доставката на хартиеното копие на своя LEI сертификат или е предоставил неверни данни.

6.6. Периодът на възстановяване, както е описано подробно в рамката за управление на GLEIF, ще бъде спазен по подходящ начин.

7. Приложими закони

7.1. Това споразумение и всеки спор или иск (включително извъндоговорни спорове или искове), произтичащи от или във връзка с него или неговия предмет или формиране, се управляват и тълкуват в съответствие със законодателството на Англия и Уелс.

8. Използване на външни доставчици на услуги, развитие на бизнеса и маркетингово сътрудничество

8.1. Използване на външни доставчици на услуги

За да осигури най-добрия потребителски опит и високо качество на услугите, LEI Pегистър може в определени случаи да използва външни доставчици на услуги за предоставянето на услугите си (напр. аутсорсинг). Това включва например уеб хостинг, комуникационни услуги и други функции, които са неразривно обвързани с предоставянето на услугите на LEI Pегистър.

Възможно е например да се ангажират външни доставчици на услуги за осигуряване на следните функции:

  • услуги за хостинг на уеб страници: за поддържане и хостинг на нашата онлайн платформа;
  • инструменти за проучване и обратна връзка: за събиране на обратна информация от клиентите и за целите на маркетингови проучвания;
  • услуги за обработка на плащания: за обработка на сигурни платежни трансакции;
  • комуникационни услуги: за управление на комуникационни канали за клиенти, като имейл и услуги за съобщения.

8.2. Достъп до данни от външни доставчици на услуги

За ефективно предоставяне на услуги е възможно външни доставчици на услуги да получат достъп до определени данни, които сте ни предоставили. Тези данни могат да включват фирмени данни, данни за употребата и друга информация, която им е необходима, за да извършват услугите си. Достъпът до данни, разрешен на тези външни доставчици на услуги, е строго ограничен до данни, които са им необходими, за да извършват услугите си, и са обект на нашата политика за поверителност и приложимите закони.

8.3. Развитие на бизнеса и маркетингово сътрудничество

В допълнение към дейностите по аутсорсинг, описани по-горе, LEI Pегистър може да прехвърля информация за контакт с клиента (име на дружеството, фирмен номер, име на представител и/или друго лице за контакт, имейл адрес и телефонен номер), предоставени от клиента на LEI Pегистър до други доставчици на услуги за цели, свързани с развитие на бизнеса и маркетингово сътрудничество, както и за да се гарантира, че клиентите са информирани възможно най-ефективно за услуги от потенциален интерес за тях.

8.4. Пряка комуникация с клиенти

В хода на планирането и предоставянето на услуги, е възможно да възникнат ситуации, при които доставчиците на услуги, посочени в т. 8.1 и 8.3, трябва да се свържат с клиента директно, за да предоставят нашите услуги ефективно или за да съобщят важна информация, свързана със собствените им услуги. Тази директна комуникация може да се осъществи чрез различни канали, като телефон, имейл или други средства на комуникация. Например с клиентите могат да се свържат доставчици на услуги за платформи, за да представят услуги, свързани с платформата им.

8.5. Поверителност и защита на данните

За нас е приоритет поддържането на най-високите стандарти за поверителност и защита на данните. Всички външни доставчици на услуги преминават строга проверка и са обвързани с договори за конфиденциалност и политики за поверителност, съответстващи на нашите корпоративни стандарти и правни изисквания. Партньорите, които използваме в хода на дейностите за развитие на бизнеса и маркетингово сътрудничество, също прилагат високи стандарти за защита на данните, които са подробно описани в нашата Политика за поверителност, както и на политиките на поверителност на съответните доставчици на услуги.

8.6. Вашето информирано съгласие

С използване на услугите на LEI Pегистър клиентът се съгласява с прехвърляне на данни, предоставени от клиента, на външни доставчици на услуги и партньори за сътрудничество за целите и по начина, описани по-горе, при спазване на принципите, изискванията и ограниченията, посочени в точки 8.1-8.5.

Заключителни условия

Клиентът носи пълната отговорност за всяка дейност, свързана с LEI кода относно юридическото лице, което представлява. LEI Pегистър не носи отговорност по никакъв начин за възможни щети, свързани с LEI.

LEI Pегистър работи като регистрационен агент на LEI от името на клиента и си сътрудничи с акредитираните от GLEIF МОЗ за поръчка, подновяване, прехвърляне и актуализиране на LEI за своите клиенти.

LEI Регистър си запазва правото по всяко време да внася промени в своите Правила и условия. Документ, описващ настоящите Правила и условия, винаги може да бъде намерен на уебсайта на LEI Pегистър: https://www.leikod.bg